dinsdag 19 februari 2013

De Allerliefste








                                                      



                                                     De Allerliefste.



Blijf ik voor altijd jouw allerliefste?
Hou jij altijd het allermeest van mij?
Of hou jij van je eigen kindje meer?
En kom ik op de tweede rij?

Wat zij niet weten, geen van twee
Maar ik intussen wel
Is dat liefde meer wordt als je er veel van geeft
Er vele allerliefsten kunnen wonen in je hart.
Zoveel ruimte, zoveel kamers
Altijd eerste rang, allemaal eerste rij
Jij blijft voor altijd mijn allerliefste
....en jij... en jij.....EN JIJ


6 opmerkingen:

  1. Dat is waar Marianna.
    Grappig dat je je dat nog niet voor kan stellen voor het zover is.
    Ik twijfelde toen ik zwanger was van de tweede, of ik die net zo lief zou vinden als de eerste. Bij de derde wist ik het. Inderdaad, plaats genoeg voor een elftal :-) (al heb ik het niet zover laten komen).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gisteren zat Cheyenne bij Miriam op schoot met haar handjes op Miriam's buik en toen kwam die vraag.....ik zag hoe Miriam worstelde met het gevoel, ze houd zó mateloos veel van Cheyenne maar weet nog niet hoe het voelt om een eigen kind in haar armen te sluiten. Ik heb geprobeerd het uit te leggen en toen kwam dit gedichtje in mij op. XXX

      Verwijderen
  2. Was jij het niet die zei:
    Poëzie, da's niks voor mij?

    Je bent bescheiden Marianna. Hoeft niet.
    Mooi verwoord. en fijn om weer eens iets van je te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Ieko voor je mooie compliment.....blijkbaar kan ik slechts dàn iets 'dichten' als het héél diep in mijn hart iets raakt. Dus opdrachten etc. niks voor mij...en schrijven...zucht....hopelijk snel weer!!

      Verwijderen